6.30 – 7.00
Schodzenie się dzieci, zabawy dowolne służące realizacji pomysłów dzieci.
7.00 – 8.00
Zabawy integrujące grupę. Ćwiczenia ogólnorozwojowe (np. rozwijające percepcję wzrokową i słuchową, grafomotorykę), rozmowy kierowane na tematy zgodne z zainteresowaniami dzieci
8.00 – 8.15
Zajęcia poranne wprowadzające dzieci w temat dnia, ćwiczenia poranne, zabawy muzyczno – ruchowe, ortofoniczne.
8.15 – 9.00
Wyrabianie nawyków i czynności higieniczno – kulturalnych związanych
ze spożywaniem śniadania. Śniadanie.
9.00 – 11.30
Realizacja zadań edukacyjnych w różnych sferach aktywności dziecka
w oparciu o podstawę programową. Zabawy i gry sportowe, ćwiczenia kształtujące postawę dziecka organizowane w ogrodzie przedszkolnym, zajęcia i zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci, spacery, wycieczki.
11.30 – 12.00
Wyrabianie nawyków i czynności higieniczno – kulturalnych związanych
ze spożywaniem zupy i II śniadania. Zupa i II śniadanie.
12.00 – 13.30
Odpoczynek – zajęcia wyciszające i relaksacyjne, zabawy dydaktyczne, ćwiczenia graficzne, zabawy dowolne w sali lub na placu przedszkolnym. Praca z dzieckiem o indywidualnych potrzebach rozwojowych.
13.30 – 14.00
Obiad. Prawidłowe posługiwanie się sztućcami, przezwyciężanie uprzedzeń, przyzwyczajanie do zdrowego żywienia.
14.00 – 15.30
Podsumowanie dnia w przedszkolu. Zabawy integracyjne, ruchowe, językowe, tematyczne, konstrukcyjne, dydaktyczne itp. Ćwiczenia indywidualne z dziećmi, dostosowane do ich możliwości i potrzeb.
15.30 – 17.00
Zabawy, gry i zajęcia dowolne dzieci według pomysłów własnych lub przy niewielkim udziale nauczyciela. Rozchodzenie się dzieci.