6.30 – 7.00
Schodzenie się dzieci, zabawy dowolne służące realizacji pomysłów dzieci.
7.00 – 8.00
Zabawy integrujące grupę. Gry, zabawy i zajęcia indywidualne i dowolne – kierowane przez nauczyciela.
8.00 – 8.15
Zajęcia poranne wprowadzające dzieci w temat dnia, zabawy ruchowe, muzyczno – ruchowe, ortofoniczne.
8.15 – 9.00
Wyrabianie nawyków i czynności higieniczno – kulturalnych związanych ze spożywaniem śniadania. Śniadanie.
9.00 – 11.30
Realizacja zadań edukacyjnych w różnych sferach aktywności dziecka
w oparciu o podstawę programową. Zabawy i gry sportowe, ćwiczenia kształtujące postawę dziecka organizowane w ogrodzie przedszkolnym, zajęcia i zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci, spacery, wycieczki.
11.30 – 12.00
Wyrabianie nawyków i czynności higieniczno – kulturalnych związanych ze spożywaniem zupy i II śniadania. Zupa i II śniadanie.
12.00 – 13.30
Przygotowanie do odpoczynku – czynności z zakresu samoobsługi
i samodzielności. Odpoczynek – terapeutyczne oddziaływanie na system nerwowy dziecka w oparciu o literaturę i muzykę.
13.30 – 14.00
Obiad. Usprawnianie techniki samodzielnego spożywania posiłków, posługiwanie się sztućcami.
14.00 – 15.30
Podsumowanie dnia w przedszkolu. Zabawy integracyjne, ruchowe, językowe, gry dydaktyczne itp. Praca indywidualna z dzieckiem.
15.30 – 17.00
Zabawy, gry i zajęcia dowolne dzieci według pomysłów własnych lub przy niewielkim udziale nauczyciela. Rozchodzenie się dzieci.