Założenia wychowawczo – dydaktyczne na miesiąc luty:
1.W LODOWEJ KRAINIE (dziecko):
– zna cechy charakterystyczne zimy
– rozpoznaje i nazywa zwierzęta, którym warunki zimowe odpowiadają
– posługuje się pojęciami dotyczącymi wielkości
– dzieli wyrazy na sylaby
– prawidłowo powtarza dźwięki
– aktywnie uczestniczy w zabawach
– układa sylwetę pingwina
2.W KRAINIE BAŚNI (dziecko):
– słucha z uwagą opowiadania
– odpowiada na pytania dotyczące utworu
– klasyfikuje przedmioty
– rozpoznaje przedmioty z pomocą zmysłu dotyku
– odgaduje zagadki słowne
– rozpoznaje dźwięki wysokie i niskie
– rozwija sprawność manualną
3.CHCĘ BYĆ MATEMATYKIEM (dziecko):
– słucha wiersza
– wypowiada się na jego temat
– używa określeń wysoki, niski
– dostrzega i kontynuuje rytm
– liczy w zakresie pięciu
– naśladuje dźwięki
– uczestniczy w zabawach ruchowych
– wykonuje prace plastyczną różnymi technikami
4.JESTEM SAMODZIELNY W KUCHNI (dziecko):
– potrafi wypowiedzieć się na temat pracy kucharki
– wie, że należy zdrowo się odżywiać
– nazywa zdrowe i niezdrowe produkty
– dzieli wyrazy na sylaby
– rozróżnia prawą i lewą stronę
– manipuluje sprzętami kuchennymi i odgaduje dźwięki
– rozwija kreatywność podczas wykonywania pracy plastycznej