Założenia wychowawczo – dydaktyczne na miesiąc październik
Tematyka:
1. JESIEŃ W SADZIE (dziecko):
– słucha uważnie opowiadania
– odpowiada na pytania dotyczące utworu
– nazywa owoce i przetwory z nich zrobione
– liczy w zakresie czterech
– uczestniczy w zabawach ruchowych
– wypełnia sylwetę jabłka plasteliną
2. JESIEŃ W OGRODZIE (dziecko):
– słucha uważnie treści wiersza
– odgaduje zagadki
– wymienia nazwy wybranych warzyw
– stosuje słowa: długi, krótki, dłuższy od, krótszy od
– aktywnie uczestnicy w zabawach ruchowych
– wykonuje pracę plastyczną techniką wydzieranki
3. O SOBIE SAMYM (dziecko):
– wymienia nazwy wybranych części ciała
– odpowiada na pytania dotyczące utworu
– rozpoznaje swoje wydrukowane imię
– szereguje figury w tym samym kształcie (od najmniejszej do największej i na odwrót)
– reaguje na sygnały muzyczne
– wykonuje prace plastyczną posługując się różnymi technikami
4. MOJE ZMYSŁY (dziecko):
– wymienia, do czego służą: oczy uszy, nos i buzia
– rozpoznaje zabawki za pomocą dotyku
– rozpoznaje twarde przedmioty i miękkie przedmioty
– wymienia substancje: słodkie, gorzkie, kwaśne
– reaguje ruchem na szybką melodię i na wolną melodię
– rozróżnia i nazywa większość kolorów
– aktywnie uczestniczyć w zabawach ruchowych
– rozwija kreatywność podczas wykonywania pracy plastycznej