Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne na październik

Założenia wychowawczo – dydaktyczne na miesiąc październik

Tematyka:

1. JESIEŃ W SADZIE (dziecko):

– słucha uważnie opowiadania

– odpowiada na pytania dotyczące utworu

– nazywa owoce i przetwory z nich zrobione

– liczy w zakresie czterech

– uczestniczy w zabawach ruchowych

– wypełnia sylwetę jabłka plasteliną

 2. JESIEŃ W OGRODZIE (dziecko):

– słucha uważnie treści wiersza

– odgaduje zagadki

– wymienia nazwy wybranych warzyw

– stosuje słowa: długi, krótki, dłuższy od, krótszy od

– aktywnie uczestnicy w zabawach ruchowych

– wykonuje pracę plastyczną techniką wydzieranki

 3. O SOBIE SAMYM (dziecko):

– wymienia nazwy wybranych części ciała

– odpowiada na pytania dotyczące utworu

– rozpoznaje swoje wydrukowane imię

– szereguje figury w tym samym kształcie (od najmniejszej do największej i na odwrót)

– reaguje na sygnały muzyczne

– wykonuje prace plastyczną posługując się różnymi technikami

4. MOJE ZMYSŁY (dziecko):

– wymienia, do czego służą: oczy uszy, nos i buzia

– rozpoznaje zabawki za pomocą dotyku

– rozpoznaje twarde przedmioty i miękkie przedmioty

– wymienia substancje: słodkie, gorzkie, kwaśne

– reaguje ruchem na szybką melodię i na wolną melodię

– rozróżnia i nazywa większość kolorów

– aktywnie uczestniczyć w zabawach ruchowych

– rozwija kreatywność podczas wykonywania pracy plastycznej