Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne na marzec.
Tematyka:
1. MALI ODKRYWCY (dziecko):
– integruje się z grupą podczas zabaw ruchowych
– wypowiada się na znane mu tematy
– nazywa zwierzęta żyjące w gospodarstwie wiejskim
– naśladuje odgłosy zwierząt
– ilustruje ruchem treść piosenki
– ćwiczy wyobraźnię podczas rysowania
2. TAJEMNICE ŚWIATA (dziecko):
– uważnie słucha czytanego utworu literackiego
– odpowiada na pytania dotyczące tekstu
– dzieli słowa na sylaby
– rozpoznaje kształty na obrazku
– przelicza elementy
– uczestniczy w zabawach ruchowych
– rozwija zdolności grafomotoryczne
3. NADCHODZI WIOSNA (dziecko):
– poznaje oznaki wiosny
– uważnie słucha opowiadania
– wie, jak należy się ubierać w zależności do pogody
– przelicza w dostępnym zakresie
– szybko reaguje na sygnał
– ćwiczy syntezę i analizę wzrokową
4. WIOSNA TUŻ- TUŻ (dziecko):
– słucha opowiadania o trosce względem zwierząt
– nazywa zwierzęta żyjące w lesie
– wystukuje podany rytm
– utrwala znaczenie pojęć wysoko, nisko
– ćwiczy szybkość podczas zabaw ruchowych
– wyszukuje różnice między obrazkami
– rozwija umiejętności manualne
5. WIELKANOC (dziecko):
– z uwagą słucha opowiadania
– poznaje tradycję śmigusa-dyngusa
– rozpoznaje zwierzę po odgłosach
– układa obrazki według kolejności zdarzeń
– odróżnia prawdę od fałszu
– bierze aktywny udział w zabawach ruchowych
– rozwija kreatywność podczas wykonywania pracy plastycznej