Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne LUTY

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne na miesiąc luty

Tydzień 1, temat tygodnia: Siły przyrody (dziecko):

  • uczestniczy w zabawach ruchowych i tanecznych

  • buduje poprawną logicznie i gramatycznie wypowiedź na temat wysłuchanego tekstu literackiego i ilustracji

  • reaguje na sygnały dźwiękowe i wzrokowe podczas zabaw przy piosence

  • czyta globalnie wyraz globus

  • wymienia odnawialne i nieodnawialne źródła energii

  • opowiada jak należy dbać o przyrodę

  • operuje pojęciami skały, minerały

  • wymienia podstawowe informacje na temat soli (miejsce wydobycia w Polsce, sposoby jej produkcji)

  • przelicza, operuje na zbiorach

  • bierze czynny udział w eksperymentach przyrodniczych

  • rozwiązuje zagadki przy pomocy różnych zmysłów

 

Tydzień 2, temat tygodnia: Cztery żywioły (dziecko):

  • naśladuje demonstrowane ruchy podczas zabaw ruchowych

  • wykonuje prace plastyczną zgodnie z instrukcją

  • dokonuje oceny postępowania na podstawie obserwowanej sytuacji

  • wymienia żywioły

  • wymienia właściwości powietrza

  • opowiada jak należy zachowywać się podczas pożaru

  • wymienia numery alarmowe

  • rozróżnia głoski s, z w nagłosie

  • rozwiązuje zagadki tematyczne

  • przeważa samodzielnie przedmioty, zabawki

  • prawidłowo posługuje się pojęciami lekki/ciężki

  • uczestniczy w zabawach ruchowych i tanecznych – wykonuje demonstrowane ćwiczenia i ruchy w tańcu

 

Tydzień 3, temat tygodnia: Wielka wyprawa (dziecko):

  • dokonuje oceny postępowania na podstawie obserwowanej sytuacji

  • zna obraz graficzny litery r (5 latek)

  • rozwiązuje zagadki tematyczne

  • wymienia środki lokomocji

  • zna obraz graficzny cyfry 7 (5 latek)

  • przelicza w zakresie 7

  • posługuje się liczebnikami porządkowymi

  • rozwija wyobraźnię i fantazję przy tworzeniu prac plastycznych

  • prawidłowo wykonuje ćwiczenia gimnastyczne

  • uczestniczy w zabawach muzyczno-ruchowych

  • nazywa kierunki w przestrzeni

 

Tydzień 4, temat tygodnia: Nasze podróże (dziecko):

  • buduje poprawną logicznie i gramatycznie wypowiedź na temat tekstu literackiego

  • zauważa i określa zmiany zachodzące w przyrodzie

  • wyjaśnia pojęcia: szacunek, tolerancja

  • wymienia kilka roślin oraz zwierząt egzotycznych

  • zna obraz graficzny litery g (5 latek)

  • rozwiązuje zagadki tematyczne

  • przelicza elementy w zbiorach i porównuje liczebność

  • prawidłowo koduje i dekoduje

  • śpiewa piosenkę

  • naśladuje demonstrowane ruchy podczas zabaw ruchowych

  • wykonuje prace plastyczną zgodnie z instrukcją