Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne na miesiąc listopad 2020

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC LISTOPAD 2020

1. TEMAT TYGODNIA: NASZA MAŁA OJCZYZNA

Dziecko:

– słucha z uwagą opowiadania i odpowiada na pytania N.; wypowiada się na zadany temat;

– układa polską flagę z białych i czerwonych kartek;

– wypowiada się na temat swojego miejsca zamieszkania;

dzieli słowa na sylaby, określa ich liczbę w danym słowie;

– odczytuje proste symbole;

– przelicza klocki, określa, który blok z klocków jest wyższy, a który niższy;

– pokazuje za pomocą ruchu i ułożenia ciała znaczenie słów: „niski”, „wysoki”;

– ćwiczy sprawność manualną

2. TEMAT TYGODNIA: MÓJ DOM – POLSKA

Dziecko:

słucha z uwagą opowiadania i odpowiada na pytania N.;

– rozpoznaje mapę Polski; wypowiada się na temat symbolów Polski;

– wykonuje pracę plastyczną przedstawiającą flagę Polski według instrukcji N.;

prowadzi obserwacje przyrodnicze;

śpiewa piosenkę, rytmicznie wystukując jej rytm;

– rozwija sprawność manualną i ruchową

tworzy zbiory przedmiotów białych i czerwonych.

3. TEMAT TYGODNIA: MOJE HOBBY

Dziecko:

– słucha z uwagą opowiadania i odpowiada na pytania N.;

– wypowiada się na temat kreatywności przedstawionej na ilustracji;

– tworzy twórcze dzieło z dostępnych materiałów;

– buduje z materiału przyrodniczego różne kompozycje;

– dzieli nazwy zwierząt domowych na sylaby, podając ich liczbę;

– ćwiczy koordynację wzrokowo-słuchowo-ruchową;

– wykonuje ćwiczenie oddechowe;

– reaguje zmianą ruchu na sygnał słowny;

– wypowiada się na temat zwierząt domowych przedstawionych na ilustracjach;

– uczestniczy aktywnie w zabawach ruchowych

4. TEMAT TYGODNIA: ULUBIONE ZAJĘCIA

Dziecko:

– aktywnie poznaje otaczającą przestrzeń, podejmując w niej różne działania;

słucha z uwagą opowiadania i odpowiada na pytania N.;

– uczestniczy w zabawie do piosenki, przestrzegając jej reguł;

– wygrywa podany rytm na dowolnym instrumencie;

współpracuje z dziećmi w grupie;

– stosuje zasady bezpiecznego i kulturalnego zachowania się w sali przedszkolnej;

– wypowiada się na temat wiatru, naśladuje szum wiatru;

– rozwija umiejętności matematyczne;

– ćwiczy spostrzegawczość wzrokowo-ruchowo-słuchową