ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC LISTOPAD 2020
1. TEMAT TYGODNIA: NASZA MAŁA OJCZYZNA
Dziecko:
– słucha z uwagą opowiadania i odpowiada na pytania N.; wypowiada się na zadany temat;
– układa polską flagę z białych i czerwonych kartek;
– wypowiada się na temat swojego miejsca zamieszkania;
– dzieli słowa na sylaby, określa ich liczbę w danym słowie;
– odczytuje proste symbole;
– przelicza klocki, określa, który blok z klocków jest wyższy, a który niższy;
– pokazuje za pomocą ruchu i ułożenia ciała znaczenie słów: „niski”, „wysoki”;
– ćwiczy sprawność manualną
2. TEMAT TYGODNIA: MÓJ DOM – POLSKA
Dziecko:
– słucha z uwagą opowiadania i odpowiada na pytania N.;
– rozpoznaje mapę Polski; wypowiada się na temat symbolów Polski;
– wykonuje pracę plastyczną przedstawiającą flagę Polski według instrukcji N.;
– prowadzi obserwacje przyrodnicze;
– śpiewa piosenkę, rytmicznie wystukując jej rytm;
– rozwija sprawność manualną i ruchową
– tworzy zbiory przedmiotów białych i czerwonych.
3. TEMAT TYGODNIA: MOJE HOBBY
Dziecko:
– słucha z uwagą opowiadania i odpowiada na pytania N.;
– wypowiada się na temat kreatywności przedstawionej na ilustracji;
– tworzy twórcze dzieło z dostępnych materiałów;
– buduje z materiału przyrodniczego różne kompozycje;
– dzieli nazwy zwierząt domowych na sylaby, podając ich liczbę;
– ćwiczy koordynację wzrokowo-słuchowo-ruchową;
– wykonuje ćwiczenie oddechowe;
– reaguje zmianą ruchu na sygnał słowny;
– wypowiada się na temat zwierząt domowych przedstawionych na ilustracjach;
– uczestniczy aktywnie w zabawach ruchowych
4. TEMAT TYGODNIA: ULUBIONE ZAJĘCIA
Dziecko:
– aktywnie poznaje otaczającą przestrzeń, podejmując w niej różne działania;
– słucha z uwagą opowiadania i odpowiada na pytania N.;
– uczestniczy w zabawie do piosenki, przestrzegając jej reguł;
– wygrywa podany rytm na dowolnym instrumencie;
– współpracuje z dziećmi w grupie;
– stosuje zasady bezpiecznego i kulturalnego zachowania się w sali przedszkolnej;
– wypowiada się na temat wiatru, naśladuje szum wiatru;
– rozwija umiejętności matematyczne;
– ćwiczy spostrzegawczość wzrokowo-ruchowo-słuchową