Założenia wychowawczo-dydaktyczne październik

Założenia wychowawczo- dydaktyczne

DZIECKO:

1 Idzie jesień przez świat

-wypowiada się zdaniami na temat ilustracji

– zna obraz graficzny litery „ M, m”

– kontynuuje rozpoczęty rytm obrazkowy

– śpiewa piosenkę „Jesienny Kujawiaczek”

– zna nazwy drzew i ich owoców

– klasyfikuje przedmioty wg. dwóch cech

– potrafi posługiwać się pędzlem podczas malowania

 

2 Jesienna przyroda

– wie jakie zwierzęta zapadają w sen zimowy ( hibernacja)

– zna obraz graficzny litery „L, l”

– wie jak owady przygotowują się do zimy

– potrafi wykonać domek dla owadów

– zna obraz graficzny cyfry 1, określa liczebnikiem zbiór elementów

– potrafi wykleić gawrę dla niedźwiedzia

 

3 Koszyk Pani Jesieni

– podaje nazwy krajowych warzyw i owoców

– potrafi budować wypowiedzi na określony temat

– zna obraz graficznypis  litery „T, t”

– potrafi dodawać i odejmować na zbiorach zastępczych ( liczmany)

– potrafi zrobić surówkę z marchewki i jabłka

– dokładnie wycina po linii prostej i falistej

– śpiewa piosenkę „Przepis na zdrowie”

 

4 Skarby jesieni

– zna sposoby przechowywania żywności

– zna obraz graficzny litery „I, i”

– potrafi wielozmysłowo poznawać potrawy m. innymi kiszone kapustę i ogórki

– wie w jaki sposób suszymy zioła, owoce, grzyby, warzywa

– zna obraz graficzny cyfry 2 , potrafi przeliczać za pomocą liczebników

– potrafi wypowiadać się na temat opowiadania, wiersza

 

5 Moje hobby

– potrafi wypowiedzieć się na temat swoich zainteresowań

– zna obraz graficzny litery „E, e”

– potrafi liczyć na konkretach

– wskazuje i nazywa cyfrę 3

– zna figury geometryczne

– potrafi zrobić bańki mydlane

– potrafi mówić o swoich marzeniach