Założenia wychowawczo- dydaktyczne
DZIECKO:
1 Idzie jesień przez świat
-wypowiada się zdaniami na temat ilustracji
– zna obraz graficzny litery „ M, m”
– kontynuuje rozpoczęty rytm obrazkowy
– śpiewa piosenkę „Jesienny Kujawiaczek”
– zna nazwy drzew i ich owoców
– klasyfikuje przedmioty wg. dwóch cech
– potrafi posługiwać się pędzlem podczas malowania
2 Jesienna przyroda
– wie jakie zwierzęta zapadają w sen zimowy ( hibernacja)
– zna obraz graficzny litery „L, l”
– wie jak owady przygotowują się do zimy
– potrafi wykonać domek dla owadów
– zna obraz graficzny cyfry 1, określa liczebnikiem zbiór elementów
– potrafi wykleić gawrę dla niedźwiedzia
3 Koszyk Pani Jesieni
– podaje nazwy krajowych warzyw i owoców
– potrafi budować wypowiedzi na określony temat
– zna obraz graficznypis litery „T, t”
– potrafi dodawać i odejmować na zbiorach zastępczych ( liczmany)
– potrafi zrobić surówkę z marchewki i jabłka
– dokładnie wycina po linii prostej i falistej
– śpiewa piosenkę „Przepis na zdrowie”
4 Skarby jesieni
– zna sposoby przechowywania żywności
– zna obraz graficzny litery „I, i”
– potrafi wielozmysłowo poznawać potrawy m. innymi kiszone kapustę i ogórki
– wie w jaki sposób suszymy zioła, owoce, grzyby, warzywa
– zna obraz graficzny cyfry 2 , potrafi przeliczać za pomocą liczebników
– potrafi wypowiadać się na temat opowiadania, wiersza
5 Moje hobby
– potrafi wypowiedzieć się na temat swoich zainteresowań
– zna obraz graficzny litery „E, e”
– potrafi liczyć na konkretach
– wskazuje i nazywa cyfrę 3
– zna figury geometryczne
– potrafi zrobić bańki mydlane
– potrafi mówić o swoich marzeniach