Założenia wychowawczo – dydaktyczne:
1.IDZIE JESIEN PRZEZ ŚWIAT (dziecko):
– dostrzega zmiany w przyrodzie zachodzące jesienią
– odpowiada na pytania
– klasyfikuje elementy ze względu na porę roku
– zna podstawowe kolory
– ćwiczy pojęcie orientacji przestrzennej w stosunku do siebie
– wystukuje dźwięki za pomocą instrumentu
– bierze czynny udział w zabawach ruchowych
– rozwija sprawności manualne
2.JESIENNA PRZYRODA (dziecko):
– rozpoznaje i nazywa zwierzęta żyjące w lesie
– potrafi wypowiedzieć się na temat wysłuchanego opowiadania
– określa położenie przedmiotów względem siebie
– klasyfikuje elementy ze względu na podaną cech
– uczy się słów piosenki na pamięć
– stara się aktywnie uczestniczyć w zabawach muzycznych
– rozwija sprawności manualne ; wykonuje prace plastyczne; rysuje kredkami , maluje farbami, korzysta z kleju
3.KOSZYK PANI JESIENI (dziecko):
– rozumie, dlaczego należy dbać o swoje zdrowie
– poznaje znaczenie określenia „ubierać się na cebulkę”
– poznaje warzywa za pomocą zmysłów (dotyku, węchu)
– tworzy zbiór według określonej cechy
– przelicza w dostępnym zakresie
– śpiewa piosenki i ilustruje je ruchem
– uczestniczy w zabawach ruchowych
4.SKARBY JESIENI (dziecko):
– uważnie słucha opowiadania, wierszy
– odpowiada na pytania
– zna nazwy warzyw takich jak: pomidor, ogórek, marchewka
– rozwiązuje zagadki
– wie, jak wygląda jabłoń, grusza i ich owoce
– ilustruje ruchem treść piosenki
– aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowych
– wykonuje prace plastyczną różnymi technikami