Zamierzenia na październik grupa 3

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE PAŹDZIERNIK

 

28.09-04.10 TEMAT: Idzie jesień przez świat

  • zna i nazywa jesienne liście
  • uczestniczy w zabawach ruchowych i tanecznych
  • buduje poprawną logicznie i gramatycznie wypowiedź na temat wysłuchanego tekstu literackiego i ilustracji
  • wyjaśnia pojęcie piękno przyrody
  • zapoznaje się z obrazem graficznym litery M (5latki)
  • czyta globalnie wyraz mama (5-latki)
  • zauważa i określa zmiany zachodzące w przyrodzie
  • przelicza elementy zbioru i porównuje liczebność
  • kreśli linie po śladzie, zgodnie z podanym kierunkiem

 05-09.10 TEMAT: Jesienna przyroda

  • czyta globalnie wyraz las (5-latki)
  • kontynuuje rozpoczęty rytm
  • zapoznaje się z obrazem graficznym cyfry 1 (5-latki)
  • naśladuje demonstrowane ruchy podczas zabaw ruchowych
  • rozwiązuje zagadki przy pomocy różnych zmysłów
  • nazywa kierunki w przestrzeni
  • różnicuje rytm do marszu, poskoków i biegu i reaguje na jego zmiany
  • wykonuje prace plastyczną zgodnie z instrukcją

12-16.10 TEMAT: Koszyk Pani Jesieni

  • wyjaśnia znaczenie pojęcia pracowitość, plon
  • dokonuje oceny postępowania na podstawie obserwowanej sytuacji
  • wysłuchuje głoskę t w wyrazach
  • czyta globalnie wyraz tata (5-latki)
  • przelicza elementy zbioru i porównuje liczebność
  • zna i stosuje pojęcia: mniej, więcej, tyle samo
  • uczestniczy w zabawach ruchowych i tanecznych – wykonuje demonstrowane ćwiczenia i ruchy w tańcu
  • klasyfikuje odpowiednio przedmioty

19-23.10 TEMAT: Skarby jesieni

  • buduje poprawną logicznie i gramatycznie wypowiedź na temat tekstu literackiego
  • zauważa i określa zmiany zachodzące w przyrodzie
  • czyta globalnie wyraz:igła (5-latki)
  • dokonuje analizy i syntezy sylabowej oraz głoskowej wyrazów
  • zapoznaje się z obrazem graficznym cyfry 2 (5-latki)
  • wycina i składa obrazek z części
  • podejmuje próby wyjaśniania zaobserwowanych zmian w przyrodzie

26-30.10 TEMAT: Nasza mała ojczyzna

  • zna nazwę własnej miejscowości
  • wyjaśnia znaczenie wyrazu dom
  • czyta globalnie wyraz dom (5-latki)
  • śpiewa piosenkę
  • przelicza elementy zbioru i porównuje liczebność
  • reaguje na sygnały dźwiękowe i wzrokowe podczas zabaw przy piosence
  • kreśli linie po śladzie, zgodnie z podanym kierunkiem
  • odgaduje nazwy czynności ilustrowanych za pomocą ruchu
  • wykonuje prace plastyczną zgodnie z instrukcją