Założenia wychowawczo – dydaktyczne wrzesień 2020
- W PRZEDSZKOLU (dziecko):
– poznaje imiona kolegów i koleżanek oraz opiekunów
– zapoznaje się z nową salą przedszkolną
– integruje się z grupą podczas zabaw
– przeżywa emocje w akceptowalny sposób
– chętnie słucha piosenki i próbuje zapamiętać słowa
– używa zwrotów grzecznościowych na powitanie i pożegnanie - NASZE PRZEDSZKOLE (dziecko):
– podejmuje zabawy swobodne i organizowane w sali
– rozumie polecenia nauczyciela i stara się je prawidłowo wykonać
– improwizuje ruchem treść wiersz, słowa piosenki
– uczestniczy w zabawach ruchowych
– reaguje na umówione sygnały
– poznaje pojęcie para
– poznaje znaczenie zwrotów grzecznościowych w różnych aspektach i stosuje je: proszę, dziękuję, przepraszam - JESTEŚMY BEZPIECZNY (dziecko):
– reaguje na sygnał słowny i dźwiękowy
– opowiada o tym, co spotka na ulicy (pojazdy)
– rozpoznaje dźwięki z ulicy, nazywa je
– poznaje zasady obowiązujące w ruchu drogowym
– poznaje numery alarmowe (pogotowie ratunkowe, policja, straż pożarna)
– poznaje zasady panujące podczas zabaw w sali oraz na placu zabaw
– odtwarza ruchem treść piosenki - POMOCNA DŁOŃ (dziecko):
– utrwala nazwy części garderoby;
– wie, na jakie części ciała nakłada się poszczególną garderobę
– nazywa poprawnie części ciała
– imituje ruchem ubieranie się
– ćwiczy umiejętność uważnego słuchania utworów literackich oraz zagadek
– wie, że należy dbać o swoją własność
– klasyfikuje przedmioty według ich przeznaczenia
- IDZIE JESIEŃ PRZEZ LAS, PARK (dziecko):
– odkrywa i dostrzega zmiany zachodzące w przyrodzie
– nazywa wybrane dary jesieni
– segreguje przedmioty według określonej cechy
– odróżnia muzykę szybką od wolnej
– uczestniczy w zabawach ruchowych
– rozwija sprawności manualne