Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne wrzesień

 

Założenia wychowawczo – dydaktyczne wrzesień 2020

  1. W PRZEDSZKOLU (dziecko):
    – poznaje imiona kolegów i koleżanek oraz opiekunów
    – zapoznaje się z nową salą przedszkolną
    – integruje się z grupą podczas zabaw
    – przeżywa emocje w akceptowalny sposób
    – chętnie słucha piosenki i próbuje zapamiętać słowa
    – używa zwrotów grzecznościowych na powitanie i pożegnanie
  2. NASZE PRZEDSZKOLE (dziecko):
    – podejmuje zabawy swobodne i organizowane w sali
    – rozumie polecenia nauczyciela i stara się je prawidłowo wykonać
    – improwizuje ruchem treść wiersz, słowa piosenki
    – uczestniczy w zabawach ruchowych
    – reaguje na umówione sygnały
    – poznaje pojęcie para
    – poznaje znaczenie zwrotów grzecznościowych w różnych aspektach i stosuje je: proszę, dziękuję, przepraszam
  3. JESTEŚMY BEZPIECZNY (dziecko):
    – reaguje na sygnał słowny i dźwiękowy
    – opowiada o tym, co spotka na ulicy (pojazdy)
    – rozpoznaje dźwięki z ulicy, nazywa je
    – poznaje zasady obowiązujące w ruchu drogowym
    – poznaje numery alarmowe (pogotowie ratunkowe, policja, straż pożarna)
    – poznaje zasady panujące podczas zabaw w sali oraz na placu zabaw
    – odtwarza ruchem treść piosenki
  4. POMOCNA DŁOŃ (dziecko):
    – utrwala nazwy części garderoby;

– wie, na jakie części ciała nakłada się poszczególną garderobę

– nazywa poprawnie części ciała

– imituje ruchem ubieranie się

– ćwiczy umiejętność uważnego słuchania utworów literackich oraz zagadek

– wie, że należy dbać o swoją własność
– klasyfikuje przedmioty według ich przeznaczenia

  1. IDZIE JESIEŃ PRZEZ LAS, PARK (dziecko):
    – odkrywa i dostrzega zmiany zachodzące w przyrodzie
    – nazywa wybrane dary jesieni
    – segreguje przedmioty według określonej cechy
    – odróżnia muzykę szybką od wolnej
    – uczestniczy w zabawach ruchowych
    – rozwija sprawności manualne