Założenia wychowawczo – dydaktyczne na miesiąc maj
Tematyka:
1.JESTEM POLAKIEM I EUROPEJCZYKIEM (dziecko):
– wymienia nazwę miejscowości, w której mieszka
– zna i wymienia symbole narodowe Polski
– dzieli wyrazy na sylaby
– przelicza prawidłowo liczebnikami głównymi i porządkowymi
– aktywnie uczestniczy w zabawie
– rozwija sprawności manualną
2.ŁĄKA WIOSNĄ (dziecko):
– wymienia zwierzęta mieszkające na łące
– tańczy do muzyki klasycznej
– dzieli wyrazy na sylaby
– liczy w zakresie 5
– rozwiązuje zagadki
– opowiada historyjkę
– rozwija kreatywność podczas wykonywania pracy plastycznej
3.WIOSNA NA WSI (dziecko):
– wypowiada się na temat wysłuchanego utworu
– rozpoznaje i nazywa zwierzęta wiejskie i ich młode
– zna ich domy i wydawane przez nie odgłosy
– śpiewa piosenki
– zapoznaje się z zawodem rolnik
– wykonuje prace plastyczną różnymi technikami
4.MOI RODZICE (dziecko):
– doskonali umiejętność słuchania, wypowiada się o własnej rodzinie
– zna i nazywa zawód wykonywany przez rodziców
– dostrzega potrzeby swoje i innych
– posługuje się określeniami: z prawej strony, z lewej strony, na wprost, obok, przy
– bierze czynny udział w zabawach muzyczno – ruchowych
– przygotowuje upominki za pomocą różnych technik plastycznych
5.WSZYSTKIE DZIECI NASZE SĄ (dziecko):
– wie, że wszyscy ludzie mają równe prawa
– dostrzega potrzeby swoje i innych
– odpowiada na pytania
– segreguje guziki, uwzględniając jedną cechę: wielkość, kolor lub liczbę dziurek
– bierze udział w zabawie ruchowej
– wykonuje płynne ruchy zgodnie z rytmem i melodią
– rozpoznaje przedmioty za pomocą zmysłu dotyku