Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne na styczeń

Założenia wychowawczo – dydaktyczne na miesiąc styczeń

Tematyka:

1. PŁYNIE CZAS (dziecko):

– dostrzega zmiany jakie zachodzą w przyrodzie zimą

– kształtuje umiejętność dostrzegania następstwa czasu

– rozwija umiejętność posługiwania się pojęciami: najmłodszy, najstarszy, najwyższy, najniższy

– zna dni tygodnia

– poszerza wiedzę na temat sposobu odmierzania czasu

– aktywnie uczestniczy w zabawie

– rozwija sprawność manualną

 2. ZWIERZĘTA SĄ GŁODNE (dziecko):

– słucha wiersza z uwagą

– odpowiada na pytania

– zna i wymieni nazwy ptaków zimujących w Polsce

– dzieli rytmicznie na sylaby nazwy ptaków

– improwizuje ruchem muzykę

– liczy w zakresie 5

– rozwija umiejętność wycinania

3. BABCIA I DZIADEK (dziecko):

– słucha opowiadania

– nazywa członków rodziny

– wypowiada się na określony temat

– klasyfikuje według koloru i wielkości

– śpiewa piosenki i ilustruje je ruchem

– bierze czynny udział w zabawach muzyczno – ruchowych

– rysuje portret babci i dziadka

4. ZIMOWE ZABAWY (dziecko):

– wypowiada się na temat treści wiersza

– wypowiada się na temat zimowych zabaw

– wie jak wygląda kula

– odgaduje zagadki

– opowiada treść historyjki obrazkowej

– tańczy przy muzyce

– wykonuje prace plastyczną różnymi technikami