Założenia wychowawczo – dydaktyczne na miesiąc styczeń
Tematyka:
1. PŁYNIE CZAS (dziecko):
– dostrzega zmiany jakie zachodzą w przyrodzie zimą
– kształtuje umiejętność dostrzegania następstwa czasu
– rozwija umiejętność posługiwania się pojęciami: najmłodszy, najstarszy, najwyższy, najniższy
– zna dni tygodnia
– poszerza wiedzę na temat sposobu odmierzania czasu
– aktywnie uczestniczy w zabawie
– rozwija sprawność manualną
2. ZWIERZĘTA SĄ GŁODNE (dziecko):
– słucha wiersza z uwagą
– odpowiada na pytania
– zna i wymieni nazwy ptaków zimujących w Polsce
– dzieli rytmicznie na sylaby nazwy ptaków
– improwizuje ruchem muzykę
– liczy w zakresie 5
– rozwija umiejętność wycinania
3. BABCIA I DZIADEK (dziecko):
– słucha opowiadania
– nazywa członków rodziny
– wypowiada się na określony temat
– klasyfikuje według koloru i wielkości
– śpiewa piosenki i ilustruje je ruchem
– bierze czynny udział w zabawach muzyczno – ruchowych
– rysuje portret babci i dziadka
4. ZIMOWE ZABAWY (dziecko):
– wypowiada się na temat treści wiersza
– wypowiada się na temat zimowych zabaw
– wie jak wygląda kula
– odgaduje zagadki
– opowiada treść historyjki obrazkowej
– tańczy przy muzyce
– wykonuje prace plastyczną różnymi technikami