ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE
LISTOPAD
GRUPA 4
DZIECKO:
- „Mały patriota” (04.11-10.11.21r.)
-zna znak graficzny litery d, D
-próbuje czytać sylaby, wyrazy, układa schematy wyrazów, prawidłowo powtarza zgłoski
-zauważa różnice w wyglądzie domów
-precyzyjnie rysuje szlaczki i litery
-zna symbole narodowe, opowiada treść legendy o Lechu, Czechu i Rusie ,
-zna treść hymnu, potrafi zachować właściwą postawę podczas śpiewania hymnu
-zauważa na państwowych budynkach symbole narodowe
-wypowiada skojarzenia
-potrafi samodzielnie wykonać grę planszowa
-dobrze przelicza, posługuje się określeniami długi, krótki, dłuższy, krótszy
-rozpoznaje litery i czyta sylaby i wyrazy
-jest sprawne manualnie, zachowuje wierność kolorystyki godła
-zna datę Narodowego Święta Niepodległości, wie kto to był Józef Piłsudski
- „W CO SIĘ BAWIĆ KIEDY PADA DESZCZ?” (data: 12.11-18.11.21r.)
-zna znak graficzny litery Yy, pisze literę y po śladzie
-dokonuje analizy słuchowo-wzrokowej wyrazu „domy”
-wycina precyzyjnie określone kształty, samodzielnie tworzy pracę
-bezpiecznie zachowuje się w czasie spaceru
-wyszukuje literę y w wyrazach, rysuje przedmioty , których nazwy zawierają głoskę y
-prawidłowo powtarza dźwięk
-wymienia spółgłoski i samogłoski
-śpiewa poznaną piosenkę, porusza się w rytm melodii
-zna znak graficzny cyfry 0
-przelicza liczebnikami głównymi, pisze cyfrę 0 po śladzie
– rozwija wyobraźnię muzyczną, doskonali umiejętności grania na instrumentach perkusyjnych
-wymieni szczegóły jesiennej pogody, zauważa zmiany w przyrodzie
-mówi wiersz z pamięci przed kolegami
-układa rytmy z tworzywa przyrodniczego
- „MÓJ PRZYJACIEL MIŚ” (data: 19.11- 25.11.21r.)
-zna historie powstania pluszowego misia, wymienia kilka znanych postaci (Jogi, Puchatek……)
-tańczy do granej muzyki, potrafi spacerować w parach
-prawidłowo powtarza dźwięki
-pisze literę L,l po śladzie, rysuje szlaczki po śladzie
-prawidłowo posługuje się ołówkiem
-przelicza elementy zbiorów, porównuje ilość poprzez umieszczenie między cyframi znaków <,>,=
-stara się utrzymać równowagę
-wypowiada się nt. dzisiaj poznanego niedźwiedzia, jego wyglądu, zwyczajów
-rozpoznaje i nazywa litery
-bierze aktywny udział w zabawach ruchowych, zna zabawę „Satry niedźwiedź”
-lepi z plasteliny misia
-nazywa emocje, potrafi się relaksować
-wycina obrazki i układa je wg kolejności zdarzeń, tworzy opowiadanie do historyjki
- „DOMOWE ZWIERZĘTA” (data: 26.11-02.12.21r.)
-rozpoznaje głosy zwierząt
-liczy wyrazy w zdaniach, zna znak graficzny litery K,k
-prawidłowo czworakuje
-rozwiązuje zagadki, wypowiada się nt zwierząt
-rozpoznaje określone litery
-kończy słowa na określoną sylabę
-wypowiada się dłuższymi zdaniami
-jest opiekuńcze wobec zwierząt
-ma poczucie rytmu, tworzy melodie na instrumentach
-zna i posługuje się znakami matematycznymi, prawidłowo przelicza
-liczy sylaby, układa zdania z podanymi wyrazami
-wycina precyzyjnie określone kształty, dba o estetykę pracy
-rysuje portret zwierzątka
-wie jak należy opiekować się zwierzętami
-nazywa różne gatunki żółwia, potrafi opowiedzieć o jego trybie życia