ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO DYDAKTYCZNE
PAŹDZIERNIK, GRUPA 4
- JESIENNY LAS data: (06-12.10.2021r.):
DZIECKO:
-zna znak graficzny litery i, I
-dzieli wyrazy na głoski, wyróżnia w wyrazach głoski w nagłosie
(6-latki), dzieli wyrazy na sylaby (5-latki)
-rozpoznaje poznaną literę
-ubiera właściwy strój na spacer
-układa wg podanego rytmu przedmioty (kasztany, żołędzie, patyczki)
-mówi wiersz z pamięci
-wymienia cechy jesieni, zauważa zamiany w przyrodzie
-pisze precyzyjnie po śladzie
-korzysta we właściwy sposób z zabawek i szanuje prawa innych
-stosuje określania położenia w przestrzeni
-poprawnie przelicza przedmioty, klasyfikuje wg rodzaju
-odgaduje zagadki dotykowe
– rozwija cech motoryki: zwinność i szybkość oraz zmysłu równowagi
-zna nazwy wykorzystywanych w czasie pracy gatunków liści, szuka jesiennych darów
-rozwiązuje zagadkę obrazkową, wypowiada się w sposób logiczny na określony temat
-zna gatunki drzew iglastych i liściastych
- DZIEŃ DOBRY PANIE LISTONOSZU data: (13-19.10.2021r.):
-dzieli wyrazy na sylaby
-zna znak graficzny litery e, E, wymienia słowa na głoskę „e”
-pisze literę po śladzie
-rysuje kredkami pastelowymi na określony temat
-wykonuje ćwiczenia równoważne
-doskonali umiejętności językowe ( wnioskuje i odgaduje, opowiada treść obrazków)
-zna definicję: adresat, nadawca
-śpiewa indywidualne znaną piosnkę
-buduje logiczne zdania
-zna znak graficzny cyfry 4
-kształtuje umiejętność przeliczania, rozwija myślenie matematyczne -prawidłowo posługuje się nietypowym przyborem (kartonowa paczka) zna swój adres domowy
-zna litery i łączy z obrazkiem
-posługuje się farbami plakatowymi, dba o estetykę pracy plastycznej
-zauważa zmiany w przyrodzie
-umie wypowiedzieć się nt pracy listonosza
-wyszukuje odpowiednie obrazki (5-latki), rozpoznaje obrazki, których nazwy rozpoczynają się na daną głoskę (6-latki) , wyróżnia odpowiednią sylabę
-prawidłowo wypowiada dźwięki
-zna różnorodne sposoby przekazywania informacji
3. „CO ROBIĄ ZWIERZĘTA JESIENIĄ” data: (20-26.10.2021r.)
– doskonali umiejętność przeliczania
-zna znak graficzny litery t,T, rozpoznaję literę T, t
-czyta sylaby (5-latek) , wyrazy(6-latek)
-dzieli na głoski wyrazy o prostej budowie fonetycznej (6-latek)
-posługuje się farbami akwarelowymi, maluje na określony temat -nazywa drzewa
-nazywa zwierzęta, zna sposoby przygotowania zwierząt do zimy
-śpiewa piosenkę, ma poczucie rytmu
-zna miejsce zimowania niektórych zwierząt
-pisze precyzyjnie literę t, T
-rysuje precyzyjnie szlaczki po śladzie
-precyzyjnie wycina
-przelicza sylaby w wyrazach (5-latki), przelicza głoski w wyrazach (6-latki)
– rysuje pastelami na określony temat
-kreśli obiema rękami
-zna i wymienia dni tygodnia
-wypowiada się pełnym zdaniem, opisuje słowami cechy charakterystyczne jeża
-określa zjawiska pogodowe -poprawnie powtarza zgłoski (6-latki)
- „ JESIENNA SZARUGA” data: (27.10-02.11.2021r.)
-zna symbole graficzne pogody
-zna znak graficzny litery m, M
-wymienia wyrazy z głoską M
-czyta sylaby (5-latek) i krótkie wyrazy (6-latek)
-wie jak powstaje kolor szary
-dba o estetykę pracy
-rozpoznaje zjawiska pogodowe
-precyzyjnie wycina i przykleja
-wie czym różni się samogłoska od spółgłoski (6-latek)
-zna cyfry
-rysuje wg polecenia słownego
-prawidłowo formuje wypowiedzi
-zna znak graficzny cyfry 5
-przelicza liczebnikami porządkowymi w zakresie 5
-opisuje słowami listopadową pogodę , buduje wypowiedzi wielozdaniowe
-rozpoznaje wizytówkę z imieniem
-zna rolę deszczu dla życia
-zauważa różnice w wyglądzie drzew
-prawidłowo posługuje się przyborami do rysowania
-posługuje się w zabawie umiarkowanym głosem