Założenia wychowawczo – dydaktyczne na miesiąc wrzesień
Tematyka:
1. W PRZEDSZKOLU (dziecko):
– wymienia imiona kolegów i koleżanek z grupy
– zapoznaje się z nową salą przedszkolną
– wypowiada się na temat kącików w swojej sali
– rozpoznaje i nazywa wybrane części ciała
– odpowiada na pytania dotyczące utworu
– wykonuje podskoki obu nóż
– nazywa położenie zabawek
– posługuje się pojęciami wysoko, nisko
– śpiewa piosenkę i wykonuje właściwe ruchy
2. DROGA DO PRZEDSZKOLA (dziecko):
– reaguje na sygnał słowny i dźwiękowy
– zna zasady przechodzenia przez ulice i poruszania się po chodniku
– zna numery alarmowe (pogotowie ratunkowe, policja, straż pożarna)
– uczestniczy w zabawach ruchowych
– śpiewa piosenkę i ilustruje ją ruchem
– posługuje się określeniami „przód”, „tył”
– rozwija umiejętność wycinania po linii prostej
3. NADESZŁA JESIEŃ (dziecko):
– słucha uważnie treści wiersza
– wypowiada się na tematy związane z jesienią
– wymienia dary jesieni
– zauważa zmiany jakie zachodzą w przyrodzie jesienią
– odgaduje zagadki
– uczestniczy w zabawach muzyczno- ruchowych
– układa rytmy z figur geometrycznych
4. CO ROBIĄ ZWIRZĘTA JESIENIĄ? (dziecko):
– rozpoznaje i nazywa zwierzęta żyjące w lesie
– naśladuje ruchy i głosy wybranych zwierząt leśnych
– dzieli rytmicznie na sylaby nazwy wybranych zwierząt
– słucha uważnie wiersza
– wypowiada się na temat jesiennych zwyczajów jeży
– dobiera obrazki w pary
– liczy w zakresie czterech
– aktywnie uczestniczyć w zabawach ruchowych