Założenia wychowawczo – dydaktyczne na miesiąc maj:
Tematyka:
1.POLSKA MÓJ DOM (dziecko):
– uważnie słucha wiersza
– wypowiada się poprawnie na określony temat
– zna i rozpoznaje symbole narodowe
– uczestniczy we wspólnych zabawach ruchowych
– dokonuje podziału wyrazów na sylaby
– śpiewa piosenkę
– składa w całość obrazek pocięty na części
2. MIESZKAŃCY WIOSENNEJ ŁĄKI (dziecko):
– słucha ze zrozumieniem
– odpowiada na pytania
– potrafi wymienić przynajmniej mieszkańców łąki
– rozwiązuje zagadki
– wykonuje ćwiczenia ortofoniczne
– uczestniczy w zabawach ruchowych
– przelicza w dostępnym zakresie
– wykonuje prace posługując się różnymi technikami
3. W KRAINIE MUZYKI (dziecko):
– rozpoznaje i nazywa wybrane instrumenty
– słucha uważnie i wypowiada się na określony temat
– wykonuje improwizację ruchową do muzyki
– rozróżnia dźwięki ciche i głośne
– ćwiczy umiejętność przeliczania w zakresie 1–5
– rozwija kreatywność podczas wykonywania pracy plastycznej
4. JA I MOI BLISCY (dziecko):
– wymienia członków swojej rodziny
– rozpoznaje i nazywa wybrane zawody
– rozwiązuje zagadki
– dzieli wyrazy na sylaby
– rozpoznaje i nazywa figury geometryczne
– uczestniczy w zabawach ruchowych
– rozwija umiejętności manualne
5. NIBY TACY SAMI, A JEDNAK INNI (dziecko):
– rozumie znaczenie słowa tolerancja
– na swoje prawa i obowiązki
– reaguje na nastrój w muzyce, wyraża nastrój muzyczny ruchem i mimiką
– czerpie radość ze wspólnej zabawy
– bawi się przy piosence, rozwija kreatywność ruchową
– ćwiczy spostrzegawczość
– liczy obiekty
– za pomocą zmysł dotyku rozpoznaje przedmioty
– rozwija umiejętność posługiwania się różnymi technikami plastycznymi