Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne, kwiecień, grupa III
Tydzień 1, temat tygodnia: Z kulturą za pan brat (dziecko):
-
uczestniczy w zabawach ruchowych i tanecznych
-
buduje poprawną logicznie i gramatycznie wypowiedź na temat wysłuchanego tekstu literackiego i ilustracji
-
wie co to znaczy być osobą kulturalną
-
posługuje się zwrotami grzecznościowymi
-
wymienia zasady prawidłowego zachowania się w kinie, teatrze, muzeum
-
zna obraz graficzny litery F (5 latek)
-
rozwiązuje zagadki słuchowe
-
przelicza w zakresie 8
-
nazywa instrumenty muzyczne
-
podaje znaczenie pojęć: eksponat, wystawa
Tydzień 2, temat tygodnia: Jestem kulturalny (dziecko):
-
naśladuje demonstrowane ruchy podczas zabaw ruchowych
-
wykonuje prace plastyczną zgodnie z instrukcją
-
wymienia zasady jakie powinny obowiązywać podczas organizowania przyjęć
-
śpiewa poznane piosenki
-
recytuje krótkie rymowanki
-
liczy wyrazy w zdaniu
-
określa zmiany zachodzące w przyrodzie
-
zna obraz graficzny cyfry 9 (5 latek)
-
podaje znaczenie pojęć|: ekologia, ekokultura
-
prawidłowo segreguje odpady
Tydzień 3, temat tygodnia: Książka- mój przyjaciel (dziecko):
-
dokonuje oceny postępowania na podstawie obserwowanej sytuacji
-
opowiada o znaczeniu książki w życiu codziennym
-
wymienia różne rodzaje książek
-
opowiada o swojej ulubionej książce; przedstawia jej bohaterów
-
rozwiązuje rebusy
-
przelicza wyrazy w zdaniu
-
maluje okładkę swojej ulubionej książki
-
układa historyjki obrazkowe
-
podaje znaczenie pojęć: autor, ilustrator, drukarz, biblioteka
-
prawidłowo koduje i dekoduje
-
uczestniczy w zabawach ruchowych i tanecznych
Tydzień 4, temat tygodnia: Baśnie, bajki, legendy (dziecko):
-
buduje poprawną logicznie i gramatycznie wypowiedź na temat tekstu literackiego
-
zauważa i określa zmiany zachodzące w przyrodzie
-
podaje znaczenie pojęcia: morał
-
uczestniczy w zabawach dramowych
-
wyszukuje elementy niepasujące na obrazku
-
zna obraz graficzny litery Ł (5 latek)
-
wymienia zwierzęta występujące w bajkach
-
samodzielnie wymyśla bajkę
-
zna obraz graficzny liczby 10 (5 latek)
-
naśladuje demonstrowane ruchy podczas zabaw ruchowych
-
wykonuje prace plastyczną zgodnie z instrukcją
-
opowiada własnymi słowami poznaną legendę polską