Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne na miesiąc kwiecień

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne, kwiecień, grupa III

Tydzień 1, temat tygodnia: Z kulturą za pan brat (dziecko):

  • uczestniczy w zabawach ruchowych i tanecznych

  • buduje poprawną logicznie i gramatycznie wypowiedź na temat wysłuchanego tekstu literackiego i ilustracji

  • wie co to znaczy być osobą kulturalną

  • posługuje się zwrotami grzecznościowymi

  • wymienia zasady prawidłowego zachowania się w kinie, teatrze, muzeum

  • zna obraz graficzny litery F (5 latek)

  • rozwiązuje zagadki słuchowe

  • przelicza w zakresie 8

  • nazywa instrumenty muzyczne

  • podaje znaczenie pojęć: eksponat, wystawa

Tydzień 2, temat tygodnia: Jestem kulturalny (dziecko):

  • naśladuje demonstrowane ruchy podczas zabaw ruchowych

  • wykonuje prace plastyczną zgodnie z instrukcją

  • wymienia zasady jakie powinny obowiązywać podczas organizowania przyjęć

  • śpiewa poznane piosenki

  • recytuje krótkie rymowanki

  • liczy wyrazy w zdaniu

  • określa zmiany zachodzące w przyrodzie

  • zna obraz graficzny cyfry 9 (5 latek)

  • podaje znaczenie pojęć|: ekologia, ekokultura

  • prawidłowo segreguje odpady

Tydzień 3, temat tygodnia: Książka- mój przyjaciel (dziecko):

  • dokonuje oceny postępowania na podstawie obserwowanej sytuacji

  • opowiada o znaczeniu książki w życiu codziennym

  • wymienia różne rodzaje książek

  • opowiada o swojej ulubionej książce; przedstawia jej bohaterów

  • rozwiązuje rebusy

  • przelicza wyrazy w zdaniu

  • maluje okładkę swojej ulubionej książki

  • układa historyjki obrazkowe

  • podaje znaczenie pojęć: autor, ilustrator, drukarz, biblioteka

  • prawidłowo koduje i dekoduje

  • uczestniczy w zabawach ruchowych i tanecznych

Tydzień 4, temat tygodnia: Baśnie, bajki, legendy (dziecko):

  • buduje poprawną logicznie i gramatycznie wypowiedź na temat tekstu literackiego

  • zauważa i określa zmiany zachodzące w przyrodzie

  • podaje znaczenie pojęcia: morał

  • uczestniczy w zabawach dramowych

  • wyszukuje elementy niepasujące na obrazku

  • zna obraz graficzny litery Ł (5 latek)

  • wymienia zwierzęta występujące w bajkach

  • samodzielnie wymyśla bajkę

  • zna obraz graficzny liczby 10 (5 latek)

  • naśladuje demonstrowane ruchy podczas zabaw ruchowych

  • wykonuje prace plastyczną zgodnie z instrukcją

  • opowiada własnymi słowami poznaną legendę polską