ZAŁOŻENIA PROGRAMOWE NA MIESIĄC KWIECIEŃ
- Z kulturą za pan brat.
Dziecko:
– układa wyrazy typu „kino, teatr, muzeum, muzyka, artysta”
-wyjaśnia znaczenie słowa „szacunek”
-ocenia zachowanie na podstawie oglądanej scenki
-różnicuje głoski w-f
-posługuje się liczebnikami porządkowymi
- Jestem kulturalny.
Dziecko:
-pisze po śladzie, odkodowuje informacje
-wymienia różnice i podobieństwa pomiędzy kinem, a teatrem
-porządkuje zdarzenia w historyjce obrazkowej
-rozwiązuje rebusy sylabowe
-posługuje się cyfrą 9 do podpisywania liczebności zbiorów
-posługuje się monetami podczas zabawy – dodaje i odejmuje
-wypowiada się na temat wyglądu dawnych zabawek
- Książka- mój przyjaciel.
Dziecko:
-odpowiada zdaniami na pytania do tekstu
-czyta globalnie wyrazy: wiersz, opowiadanie, atlas, encyklopedia, album
-klasyfikuje książki wg rodzaju
-układa tytuły z liter
-wskazuje cyfrę 0 wśród innych cyfr
-dokonuje obliczeń na zbiorach zastępczych lub w pamięci
-poznaje kolejne etapy produkcji papieru
- Baśnie, bajki, legendy.
Dziecko:
-porządkuje zdarzenia w historyjce obrazkowej na podstawie tekstu
-wymyśla nagrody i pułapki do konstruowania gry
-wskazuje litery „Ł, ł” w tekście
-rysuje postać
-układa znak liczby 10 z cyfr
-sprawnie dodaje i odejmuje w zakresie 10
-przygotowuje „rosnące farby”
-obserwuje kolejne etapy doświadczenia
-sprawnie wykonuje ćwiczenia gimnastyczne