Założenia wychowawczo – dydaktyczne na kwiecień
Tematyka:
1. Z KULTURĄ ZA PAN BRAT (dziecko):
– poznaje sposoby wyrażania uczuć
– wypowiada się na zadane pytania
– rozwiązuje zagadki słuchowe
– poznaje instrument muzyczny: skrzypce
– dostrzega regularność rytmu
– rozwija logiczne myślenie
– przelicza w dostępnym zakresie
– wykonuje prace posługując się różnymi technikami
2. WYNALAZKI (dziecko):
– uważnie słucha wiersza; rozumie znaczenie pojęcia wynalazek
– odpowiada na pytania
– wypowiada się na temat ilustracji
– rozumie pojęcia: Układ Słoneczny, kosmos; wzbogaca swoją wiedzę na temat kosmosu
– dzieli słowa na sylaby
– uczestniczy w zabawach ruchowych
– przelicza w dostępnym zakresie
– układa obrazki z figur geometrycznych zgodnie z instrukcją
3. DBAMY O NASZĄ PLANETĘ (dziecko):
– słucha uważnie i wypowiada się na określony temat
– układa i opowiada historyjkę obrazkową z zachowaniem kolejności zdarzeń
– dzieli wyraz na sylaby
– interesuje się przyrodą i jej ochroną
– porusza się w rytm muzyki, reaguje na umówiony sygnał
– doskonali orientację w przestrzeni
– potrafi klasyfikować według dwóch cech
– rozwija kreatywność podczas wykonywania pracy plastycznej
4. KSIĄŻKA MÓJ PRZYJACIEL (dziecko):
– przedstawia swoje uczucia, używając charakterystycznych form wyrazu
– słucha ze zrozumieniem
– wie jak należy zachować się w bibliotece
– rozwiązuje zagadki
– dzieli wyrazy na sylaby
– ćwiczy spostrzegawczość
– odpowiednio reaguje na dźwięki
– układa obrazki według kolejności zdarzeń
– bierze aktywny udział w zabawach ruchowych
– rozwija umiejętności manualne