Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne na miesiąc kwiecień

Założenia wychowawczo – dydaktyczne na kwiecień

Tematyka:

1. Z KULTURĄ ZA PAN BRAT (dziecko):

– poznaje sposoby wyrażania uczuć

– wypowiada się na zadane pytania

– rozwiązuje zagadki słuchowe

– poznaje instrument muzyczny: skrzypce

– dostrzega regularność rytmu

– rozwija logiczne myślenie

– przelicza w dostępnym zakresie

– wykonuje prace posługując się różnymi technikami

2. WYNALAZKI (dziecko):

– uważnie słucha wiersza; rozumie znaczenie pojęcia wynalazek

– odpowiada na pytania

– wypowiada się na temat ilustracji

– rozumie pojęcia: Układ Słoneczny, kosmos; wzbogaca swoją wiedzę na temat kosmosu

– dzieli słowa na sylaby

– uczestniczy w zabawach ruchowych

– przelicza w dostępnym zakresie

– układa obrazki z figur geometrycznych zgodnie z instrukcją

3. DBAMY O NASZĄ PLANETĘ (dziecko):

– słucha uważnie i wypowiada się na określony temat

– układa i opowiada historyjkę obrazkową z zachowaniem kolejności zdarzeń

– dzieli wyraz na sylaby

– interesuje się przyrodą i jej ochroną

– porusza się w rytm muzyki, reaguje na umówiony sygnał

– doskonali orientację w przestrzeni

– potrafi klasyfikować według dwóch cech

– rozwija kreatywność podczas wykonywania pracy plastycznej

4. KSIĄŻKA MÓJ PRZYJACIEL (dziecko):

– przedstawia swoje uczucia, używając charakterystycznych form wyrazu

– słucha ze zrozumieniem

– wie jak należy zachować się w bibliotece

– rozwiązuje zagadki

– dzieli wyrazy na sylaby

– ćwiczy spostrzegawczość

– odpowiednio reaguje na dźwięki

– układa obrazki według kolejności zdarzeń

– bierze aktywny udział w zabawach ruchowych

– rozwija umiejętności manualne