Zamierzenia wychowawczo- dydaktyczne marzec

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE

 

  1. Mali odkrywcy

Dziecko:

  • aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach ruchowych, zabawach tanecznych i naśladowczych
  • buduje poprawną logicznie i gramatycznie wypowiedź na temat wysłuchanego tekstu literackiego
  • czyta globalnie wyraz parasol
  • dokonuje analizy i syntezy słuchowej wyrazów
  • wykonuje pracę plastyczną zgodnie z instrukcją
  • śpiewa piosenkę
  • przelicza elementy zbioru i porównuje liczebność
  • kreśli linie po śladzie, zgodnie z podanym kierunkiem

 

  1. Tajemnice świata 

Dziecko:

  • wymienia nazwy środków lokomocji
  • wyjaśnia pojęcie wynalazek
  • układa zdania; przelicza wyrazy w zdaniu; przelicza sylaby w wyrazie
  • dokonuje analizy i syntezy słuchowej  wyrazu worek
  • rozwiązuje zagadki
  • buduje poprawną logicznie i gramatycznie wypowiedź na temat  ilustracji i prezentacji multimedialnej
  • układa historyjkę obrazkowa, opowiada jej treść
  • porównuje wielkość przedmiotów
  • rozwija zwinność, szybkość podczas wykonywania ćwiczeń gimnastycznych
  • śpiewa piosenkę w grupie i indywidualnie

 

  1. Nadchodzi wiosna 

Dziecko:

  • zauważa i określa zmiany zachodzące w przyrodzie
  • buduje poprawną logicznie i gramatycznie wypowiedź na temat wysłuchanego tekstu literackiego
  • rysuje zgodnie z instrukcją
  • wysłuchuje głoskę c w wyrazach
  • dokonuje analizy i syntezy słuchowej  wyrazów
  • wykonuje pracę plastyczną zgodnie z instrukcją
  • rozwiązuje zagadki słuchowe
  • poznaje liczbę 8
  • aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach ruchowych, zabawach tanecznych i naśladowczych
  • śpiewa piosenkę

 

  1. Wiosna tuż- tuż

Dziecko:

  • nazywa czynności wykonywane przez rolnika
  • kreśli linie po śladzie, zgodnie z podanym kierunkiem
  • czyta globalnie wyraz jajko
  • wyjaśnia znaczenie pojęcia wytrwałość w kontekście pracy rolnika
  • aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach ruchowych
  • nazywa zwierzęta gospodarskie- osobniki dorosłe i ich dzieci
  • dobiera przedmioty w pary i uzasadnia swój wybór
  • śpiewa piosenkę
  • wypowiada się na określony temat

 

  1. Wielkanoc 

Dziecko:

  • buduje poprawną logicznie i gramatycznie wypowiedź na temat wysłuchanego tekstu literackiego
  • chętnie uczestniczy w zabawach ruchowych, tanecznych
  • wykonuje pracę plastyczną zgodnie z instrukcją
  • zna zwyczaje wielkanocne
  • układa historyjkę obrazkowa, opowiada jej treść
  • czyta globalnie wyrazy: kurczaczki, baranek
  • kontynuuje rozpoczęty rytm
  • rozpoznaje i nazywa figury geometryczne, bada kształty figur geometrycznych