Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne na miesiąc luty
Tydzień 1, temat tygodnia: Siły przyrody (dziecko):
-
uczestniczy w zabawach ruchowych i tanecznych
-
buduje poprawną logicznie i gramatycznie wypowiedź na temat wysłuchanego tekstu literackiego i ilustracji
-
reaguje na sygnały dźwiękowe i wzrokowe podczas zabaw przy piosence
-
czyta globalnie wyraz globus
-
wymienia odnawialne i nieodnawialne źródła energii
-
opowiada jak należy dbać o przyrodę
-
operuje pojęciami skały, minerały
-
wymienia podstawowe informacje na temat soli (miejsce wydobycia w Polsce, sposoby jej produkcji)
-
przelicza, operuje na zbiorach
-
bierze czynny udział w eksperymentach przyrodniczych
-
rozwiązuje zagadki przy pomocy różnych zmysłów
Tydzień 2, temat tygodnia: Cztery żywioły (dziecko):
-
naśladuje demonstrowane ruchy podczas zabaw ruchowych
-
wykonuje prace plastyczną zgodnie z instrukcją
-
dokonuje oceny postępowania na podstawie obserwowanej sytuacji
-
wymienia żywioły
-
wymienia właściwości powietrza
-
opowiada jak należy zachowywać się podczas pożaru
-
wymienia numery alarmowe
-
rozróżnia głoski s, z w nagłosie
-
rozwiązuje zagadki tematyczne
-
przeważa samodzielnie przedmioty, zabawki
-
prawidłowo posługuje się pojęciami lekki/ciężki
-
uczestniczy w zabawach ruchowych i tanecznych – wykonuje demonstrowane ćwiczenia i ruchy w tańcu
Tydzień 3, temat tygodnia: Wielka wyprawa (dziecko):
-
dokonuje oceny postępowania na podstawie obserwowanej sytuacji
-
zna obraz graficzny litery r (5 latek)
-
rozwiązuje zagadki tematyczne
-
wymienia środki lokomocji
-
zna obraz graficzny cyfry 7 (5 latek)
-
przelicza w zakresie 7
-
posługuje się liczebnikami porządkowymi
-
rozwija wyobraźnię i fantazję przy tworzeniu prac plastycznych
-
prawidłowo wykonuje ćwiczenia gimnastyczne
-
uczestniczy w zabawach muzyczno-ruchowych
-
nazywa kierunki w przestrzeni
Tydzień 4, temat tygodnia: Nasze podróże (dziecko):
-
buduje poprawną logicznie i gramatycznie wypowiedź na temat tekstu literackiego
-
zauważa i określa zmiany zachodzące w przyrodzie
-
wyjaśnia pojęcia: szacunek, tolerancja
-
wymienia kilka roślin oraz zwierząt egzotycznych
-
zna obraz graficzny litery g (5 latek)
-
rozwiązuje zagadki tematyczne
-
przelicza elementy w zbiorach i porównuje liczebność
-
prawidłowo koduje i dekoduje
-
śpiewa piosenkę
-
naśladuje demonstrowane ruchy podczas zabaw ruchowych
-
wykonuje prace plastyczną zgodnie z instrukcją