L U T Y
Założenia wychowawczo- dydaktyczne na miesiąc luty w grupie V
DZIECKO:
1 Cztery żywioły
– ocenia skutki działania wiatru w kategoriach „pomaga, niszczy”
– wskazuje podobieństwa i różnice pomiędzy obrazami
– określa źródła dymu i zanieczyszczeń powietrza na podstawie obserwacji i doświadczenia
– określa sposoby ochrony powietrza przed zanieczyszczeniem
– dekoduje informacje- wpisuje litery, odczytuje hasło
– sprawnie przelicza i dodaje na konkretach
– określa pozytywne efekty erupcji wulkanów
2 Wielka wyprawa
– wskazuje litery „R, r” wśród innych liter
– klasyfikuje pojazdy wg określonej cechy
– tworzy zbiory siedmioelementowe
– czyta globalnie nazwy pojazdów wodnych
– wyjaśnia pojęcie „odciski palców”
– stosuje pojęcia „najwyżej, najniżej, w prawo, w lewo”
– powtarza prezentowane układy rytmiczne
3 Nasze podróże
– wybiera przedmioty potrzebne w pracy przewodnika
– konstruuje wg instrukcji słownej
– wskazuje litery „G, g” wśród innych liter
– określa różnice między Antarktydą, a Arktyką
– manipuluje znakami „+, =” oraz cyframi 1- 7 do kodowania czynności matematycznych
– porządkuje zdarzenia w historyjce obrazkowej
– pracuje z wykorzystaniem globusa
4 Mali odkrywcy
– wypowiada się za pomocą gestów i mimiki
– różnicuje pojęcia „ planeta, gwiazda”
– wskazuje litery „ P, p” wśród innych liter
– koduje czynności matematyczne za pomocą cyfr i znaków
– prezentuje swoją wiedzę na temat Mikołaja Kopernika
– czyta globalnie nazwy planet