Założenia wychowawczo – dydaktyczne na miesiąc luty
1. WIELKA WYPRAWA (dziecko):
– rozróżnia i nazywa pojazdy powietrzne
– kształtuje postawę akceptacji siebie i swoich emocji
– rozwija umiejętności budowania wypowiedzi z użyciem przymiotników
– rozwija zdolności matematyczne podczas zabaw z kodowaniem
– doskonali umiejętności zapamiętywania
– rozwija zamiłowanie do śpiewu i zabaw rytmicznych
– rozwija umiejętność posługiwania się różnymi technikami plastycznymi
2. NASZE PODRÓŻE (dziecko):
– poznaje zawód fryzjera oraz przedmioty używane w trakcie pracy
– wzbogaca słownictwo o wyrazy związane z karnawałem
– uważnie słucha poleceń i stosuje się do nich
– nazywa dekoracje karnawałowe i odróżnia ich kształt
– rozwija wyobraźnię przestrzenną
– dostrzega zmiany charakteru muzyki
– rozwija kreatywność podczas wykonywania pracy plastycznej
3. SIŁY PRZYRODY (dziecko):
– rozumie pojęcie czyste powietrze
– poszerza słownik czynny o słowa: zawierucha, wicher, zefirek
– odnajduje w otoczeniu kształtu koła
– doskonali spostrzegawczość
– rozwija doświadczenia sensoryczne
– aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowych i muzycznych
– poznaje kolejność działań technicznych podczas sadzenia roślin do ziemi i wody
4. CZTERY ŻYWIOŁY (dziecko):
– rozumie znaczenie wody dla życia na Ziemi
– rozumie potrzeby racjonalnego i oszczędnego gospodarowania wodą w codziennych sytuacjach
– wdraża się do uważnego słuchania utworu literackiego
– rozwija umiejętność klasyfikowania i segregowania przedmiotów
– zapoznaje się z instrumentem muzycznym – harfa
– dostrzega podobieństwo między dźwiękami instrumentów a odgłosami natury
– rozwija umiejętności manualne