Założenia wychowawczo – dydaktyczne na miesiąc styczeń
Tematyka:
1.PŁYNIE CZAS (dziecko):
– poznaje sposoby witania Nowego Roku
– poznaje dni tygodnia
– wie, jak wygląda kalendarz i do czego służy
– wie, jakie symbole powiązane są z dniem, a jakie z nocą
– poszerza wiedzę na temat sposobu odmierzania czasu
– uczestniczy w zabawach ruchowych
– ćwiczy wyobraźnię podczas rysowania
2. SPORT TO ZDROWIE (dziecko):
– zdobywa wiadomości na temat bezpiecznego zachowania się podczas zabaw zimowych
– rozwiązuje zagadki na temat dyscyplin sportowych
– porównuje wielkości
– dzieli wyrazy na sylaby
– doskonali umiejętności muzyczne
– utrwala znaczenie pojęcia para
– przelicza w dostępnym zakresie
– uczestniczy w zabawach ruchowych
– rozwija umiejętność posługiwania się różnymi technikami plastycznymi
3. MŁODSI I STARSI (dziecko):
– rozwija umiejętność budowania dłuższych wypowiedzi na określony temat
– uważnie słucha opowiadania
– wypowiada się na temat wysłuchanych treści
– śpiewa piosenki i ilustruje je ruchem
– doskonali orientację w przestrzeni
– uczy się sprawiać przyjemność i radość innym
– rozwija sprawność manualną: posługując się różnymi technikami plastycznym
4. DBAM O ZDROWIE (dziecko):
– wie, jakie zmiany zachodzą w przyrodzie zimą
– rozmawia o bezpieczeństwie na podstawie wysłuchanej opowieści
– ćwiczy spostrzegawczość i wyszukuje przedmioty ukryte w sali
– rozpoznaje i nazywa części ciała
– odróżnia i nazywa kolory
– współdziała zgodnie z innymi dziećmi podczas zajęć organizowanych
– potrafi odróżnić prawdę od fałszu w znanych mu tematach
– rozwija kreatywność podczas wykonywania pracy plastycznej