Zamierzenia wychowawczo- dydaktyczne dla grupy III na miesiąc styczeń
Tydzień 1, temat tygodnia: Płynie czas (dziecko):
-
odgaduje nazwy czynności ilustrowanych za pomocą ruchu
-
opowiada o tradycjach noworocznych
-
wykonuje ćwiczenia gimnastyczne zgodnie z instrukcją
-
rozwija pamięć słuchową
-
wyjaśnia pojęcia: opiekuńczość, szacunek
-
wymienia nazwy pór roku, miesięcy, dni tygodnia
-
przelicza w zakresie 1-7
Tydzień 2, temat tygodnia: Młodsi i starsi (dziecko):
- rozwija poczucie szacunku w stosunku do osób starszych, kształtuje poczucie odpowiedzialności za swoje czyny oraz jest uwrażliwiane na konieczność niesienia pomocy osobo starszym
- rozwija umiejętności porządkowania, dobierania w pary, przeliczania w sytuacjach życiowych
- czyta globalne wyraz but, poznaje głoskę B, b (dzieci 5-letnie)
- kształtuje poczucie rytmu, rozwija umiejętności wokalne, wyraża radość z uczestnictwa w zabawach twórczych
- rozwija swą sprawność ogólną; kształtuje właściwą postawę ciała
- kształtuje umiejętności współdziałania w grupie i wyrażania radości poprzez taniec
- poznaje zjawiska przyrodnicze (fizyczne), obserwuje i omawia je
- wyraża radość z możliwości robienia niespodzianek dla najbliższych
Tydzień 3, temat tygodnia: Zimowe zabawy (dziecko):
- rozumie, że sprawność fizyczna jest podstawą zdrowia w życiu człowieka, poznaje nowe pojęcia dotyczące dyscyplin sportowych
- kształtuje właściwą postawę swojego ciała, rozwija ogólną sprawność fizyczną oraz umiejętność zdrowej rywalizacji
- poznaje i rozumie pojęcia związane z dyscyplinami sportów zimowych
- utrwala umiejętność łączenia w pary, klasyfikowania
- czyta globalne wyraz nos -(dzieci 5-letnie)
Tydzień 4, temat tygodnia: Dbam o zdrowie (dziecko):
- poznaje symbole igrzysk olimpijskich
- rozwija sprawność fizyczną w trakcie zabaw i ćwiczeń
- poznaje pożądane cechy charakteru do uprawiania sportu, rozwija zainteresowanie różnymi dyscyplinami sportowymi
- poznaje głoskę S, s, czyta globalnie wyraz ser (dzieci 5-letnie)
- poznaje symbole na metkach ubrań, doskonali umiejętności klasyfikowania i definiowania
- poszerza wiedzę o rodzajach sportowego obuwia i amortyzowania uderzeń poprzez stosowanie różnych materiałów
- rozpoznaje i śpiewa znane piosenki i melodie
- poznaje właściwe nawyki żywieniowe i zasady zdrowego stylu życia
- rozumie racjonalne sposoby odżywiania się i zdrowego stylu życia
- rozwija umiejętności rozróżniania zdrowych i niezdrowych produktów żywnościowych