Grudniowe zamierzenia wychowawczo- dydaktyczne

Zamierzenia wychowawczo- dydaktyczne dla grupy III na miesiąc grudzień 

 

Tydzień 1, temat tygodnia: Coraz zimniej (dziecko):

  • uczestniczy w zabawach ruchowych i tanecznych

  • buduje poprawną logicznie i gramatycznie wypowiedź na temat wysłuchanego tekstu literackiego i ilustracji

  • czyta globalnie wyraz wagony

  • zapoznaje się z obrazem graficznym litery y (5 latek)

  • zapoznaje się z obrazem graficznym cyfry 5 (5 latek)

  • zauważa i określa zmiany zachodzące w przyrodzie

  • mierzy przedmioty różnymi miarami

  • kreśli linie po śladzie, zgodnie z podanym kierunkiem

  • reaguje na sygnały dźwiękowe i wzrokowe podczas zabaw przy piosence

  • zna różne źródła ciepła

  • rozumie konieczność ciepłego ubierania się

  • wie jak troszczyć się o zdrowie swoje i innych

  • wymienia przyczyny i skutki zanieczyszczenia powietrza

 

Tydzień 2, temat tygodnia: Tydzień Bajek Polskich (dziecko):

  • kontynuuje rozpoczęty rytm

  • naśladuje demonstrowane ruchy podczas zabaw ruchowych

  • różnicuje rytm do marszu, poskoków i biegu i reaguje na jego zmiany

  • wykonuje prace plastyczną zgodnie z instrukcją

  • dokonuje oceny postępowania na podstawie obserwowanej sytuacji

  • przelicza elementy zbioru i porównuje liczebność

Tydzień 3, temat tygodnia: Świąteczne przygotowania (dziecko):

  • zna synonimy wyrazu prezenty

  • dokonuje oceny postępowania na podstawie obserwowanej sytuacji

  • czyta globalnie wyraz prezenty

  • rozwija sprawność manualna

  • mierzy przedmioty z wykorzystaniem różnych miar

  • uczestniczy w zabawach ruchowych i tanecznych – wykonuje demonstrowane ćwiczenia i ruchy w tańcu

  • zna elementy świątecznych dekoracji

  • śpiewa kolędy i pastorałki; określa nastrój muzyki

  • wymienia zwyczaje i tradycje świąteczne

Tydzień 4, temat tygodnia: Wesołych Świąt (dziecko):

  • buduje poprawną logicznie i gramatycznie wypowiedź na temat tekstu literackiego

  • zauważa i określa zmiany zachodzące w przyrodzie

  • dokonuje analizy sylabowej wyrazów

  • rozwija umiejętność współpracy w zespole i parach

  • rozpoznaje brzmienie instrumentów

  • rozwija wyobraźnię i fantazję przy tworzeniu prac plastycznych

  • reaguje na sygnały dźwiękowe i wzrokowe podczas zabaw przy piosence

  • kreśli linie po śladzie, zgodnie z podanym kierunkiem

Tydzień 5, temat tygodnia: Płynie czas (dziecko):

  • odgaduje nazwy czynności ilustrowanych za pomocą ruchu

  • opowiada o tradycjach noworocznych

  • wykonuje ćwiczenia gimnastyczne zgodnie z instrukcją

  • rozwija pamięć słuchową

  • wyjaśnia pojęcia: opiekuńczość, szacunek

  • wymienia nazwy pór roku, miesięcy, dni tygodnia

  • przelicza w zakresie 1-7