Zamierzenia wychowawczo- dydaktyczne dla grupy III na miesiąc grudzień
Tydzień 1, temat tygodnia: Coraz zimniej (dziecko):
-
uczestniczy w zabawach ruchowych i tanecznych
-
buduje poprawną logicznie i gramatycznie wypowiedź na temat wysłuchanego tekstu literackiego i ilustracji
-
czyta globalnie wyraz wagony
-
zapoznaje się z obrazem graficznym litery y (5 latek)
-
zapoznaje się z obrazem graficznym cyfry 5 (5 latek)
-
zauważa i określa zmiany zachodzące w przyrodzie
-
mierzy przedmioty różnymi miarami
-
kreśli linie po śladzie, zgodnie z podanym kierunkiem
-
reaguje na sygnały dźwiękowe i wzrokowe podczas zabaw przy piosence
-
zna różne źródła ciepła
-
rozumie konieczność ciepłego ubierania się
-
wie jak troszczyć się o zdrowie swoje i innych
-
wymienia przyczyny i skutki zanieczyszczenia powietrza
Tydzień 2, temat tygodnia: Tydzień Bajek Polskich (dziecko):
-
kontynuuje rozpoczęty rytm
-
naśladuje demonstrowane ruchy podczas zabaw ruchowych
-
różnicuje rytm do marszu, poskoków i biegu i reaguje na jego zmiany
-
wykonuje prace plastyczną zgodnie z instrukcją
-
dokonuje oceny postępowania na podstawie obserwowanej sytuacji
-
przelicza elementy zbioru i porównuje liczebność
Tydzień 3, temat tygodnia: Świąteczne przygotowania (dziecko):
-
zna synonimy wyrazu prezenty
-
dokonuje oceny postępowania na podstawie obserwowanej sytuacji
-
czyta globalnie wyraz prezenty
-
rozwija sprawność manualna
-
mierzy przedmioty z wykorzystaniem różnych miar
-
uczestniczy w zabawach ruchowych i tanecznych – wykonuje demonstrowane ćwiczenia i ruchy w tańcu
-
zna elementy świątecznych dekoracji
-
śpiewa kolędy i pastorałki; określa nastrój muzyki
-
wymienia zwyczaje i tradycje świąteczne
Tydzień 4, temat tygodnia: Wesołych Świąt (dziecko):
-
buduje poprawną logicznie i gramatycznie wypowiedź na temat tekstu literackiego
-
zauważa i określa zmiany zachodzące w przyrodzie
-
dokonuje analizy sylabowej wyrazów
-
rozwija umiejętność współpracy w zespole i parach
-
rozpoznaje brzmienie instrumentów
-
rozwija wyobraźnię i fantazję przy tworzeniu prac plastycznych
-
reaguje na sygnały dźwiękowe i wzrokowe podczas zabaw przy piosence
-
kreśli linie po śladzie, zgodnie z podanym kierunkiem
Tydzień 5, temat tygodnia: Płynie czas (dziecko):
-
odgaduje nazwy czynności ilustrowanych za pomocą ruchu
-
opowiada o tradycjach noworocznych
-
wykonuje ćwiczenia gimnastyczne zgodnie z instrukcją
-
rozwija pamięć słuchową
-
wyjaśnia pojęcia: opiekuńczość, szacunek
-
wymienia nazwy pór roku, miesięcy, dni tygodnia
-
przelicza w zakresie 1-7