Listopadowe zamierzenia wychowawczo- dydaktyczne

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE

DLA GRUPY III NA MIESIĄC LISTOPAD

  1. TEMAT: Mój dom- Polska (2-6 listopad)

Dziecko:

-poznaje wartość jaką jest miłość do ojczyzny, kształtuje postawy patriotyczne, poznaje historie państwa polskiego i symbole narodowe;

-czyta globalnie wyrazy: Polska, flaga, godło – (dzieci 5-letnie), doskonali umiejętność analizy słuchowej, dzieli wyrazy na sylaby, ćwiczy swoją spostrzegawczość;

-poznaje charakterystyczne miejsca i budowle stolicy Polski, wie co to jest kraj, ojczyzna, stolica, różnicuje pojęcia

– doskonali umiejętność przeliczania elementów, wskazuje ich kolejność, układa wg schematu, ustala równoliczność zbiorów

-poznaje sławnych Polaków i ich dzieła artystyczne, rozwija wrażliwość słuchową w trakcie odbioru dzieła muzycznego

-poznaje i śpiewa pieśni patriotyczne oraz śpiewa 3 zwrotki hymnu Polski

Poznaje procesy mieszania się różnych substancji, bierze udział w zabawach badawczych, dba o porządek w swoim otoczeniu

  1. TEMAT: Moje hobby (9-13 listopad)

Dziecko:

– rozbudza swoją ciekawość światem, swoje upodobania, pomysłowość, poznaje sposoby spędzania czasu wolnego

– rozwija spostrzegawczość słuchową i wzrokową, czyta globalnie wyraz ekran oraz zapoznaje się    z obrazem graficznym litery E, e – (dzieci 5-letnie)

– utrwala liczenie w zakresie 1-3 oraz umiejętność posługiwania się liczebnikami, kształtuje swoją orientację w przestrzeni

-zapoznaje się z obrazem graficznym cyfry 3- (dzieci 5-letnie)

– kształtuje swoje poczucie rytmu podczas zabaw ruchowo-muzycznych i rytmicznych, śpiewa poznane piosenki

– bada sposoby wykorzystania dużej gęstości substancji w celu znalezienia jej w osadach, eksperymentuje, wyciąga wnioski z doświadczeń

  1. Ulubione zajęcia (16-20 listopad)

Dziecko:

-pokonuje swoją nieśmiałość, poznaje zainteresowania swoich kolegów, doświadcza poprzez naśladownictwo, wchodzenie w daną rolę

– poznaje i pogłębia swoją wiedzę o pszczołach, rozwija kompetencje językowe, czyta globalnie wyraz ul oraz zapoznaje się z obrazem graficznym litery U, u- (dzieci 5-letnie)

– rozwija umiejętność ustawiania obiektów po kolei i ich numerowania, poznaje aspekt porządkowy liczby

-poznaje odnawialne źródła energii- wykorzystanie wiatru wzbogaca wiedze o nowe wiadomości przyrodnicze

– poznaje słowa, melodię oraz budowę piosenki, rozwija umiejętność poczucia rytmu

-kształtuje swoje zainteresowania różnymi dziedzinami i dyscyplinami sportu, poznaje podstawy zumby, kształtuje koordynację słuchowo-ruchową

  1. Nadchodzi zima ( 23-27 listopad)

Dziecko:

– poznaje wartość troskliwości, zdobywa wiedzę o formach opieki i potrzebach zwierząt zimą, kształtuje postawę pomagania zwierzętom

– określa cechy jesiennej szarugi, dokonuje obserwacji przyrodniczych i zmian jakie zachodzą           w przyrodzie w związku z aktualna porą roku

– rozwija swoje zainteresowania światem fauny, czyta globalnie wyraz kot (dzieci 5-letnie)

– rozwija umiejętność mierzenia długości stopami, krokami, patykiem, sznurkiem, ćwiczenia                w liczeniu 1-4, zapoznanie z obrazem graficznym cyfry 4- (dzieci 5-letnie)

– rozwija słuch muzyczny, rozpoznaje zmysłami różnego rodzaju ziarna, nasiona, owoce

-buduje karmnik dla zwierząt, doskonali zdolności manualne, kształtuje kreatywność, ozdabia wg. własnego pomysłu

– porządkuje wiadomości o częściach garderoby i dopasowuje odpowiednią odzież do aktualnej        pory roku,  poznaje zastosowane  garderoby (kamizelki odblaskowej) w zakresie bezpieczeństwa