ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE PAŹDZIERNIK
28.09-04.10 TEMAT: Idzie jesień przez świat
- zna i nazywa jesienne liście
- uczestniczy w zabawach ruchowych i tanecznych
- buduje poprawną logicznie i gramatycznie wypowiedź na temat wysłuchanego tekstu literackiego i ilustracji
- wyjaśnia pojęcie piękno przyrody
- zapoznaje się z obrazem graficznym litery M (5latki)
- czyta globalnie wyraz mama (5-latki)
- zauważa i określa zmiany zachodzące w przyrodzie
- przelicza elementy zbioru i porównuje liczebność
- kreśli linie po śladzie, zgodnie z podanym kierunkiem
05-09.10 TEMAT: Jesienna przyroda
- czyta globalnie wyraz las (5-latki)
- kontynuuje rozpoczęty rytm
- zapoznaje się z obrazem graficznym cyfry 1 (5-latki)
- naśladuje demonstrowane ruchy podczas zabaw ruchowych
- rozwiązuje zagadki przy pomocy różnych zmysłów
- nazywa kierunki w przestrzeni
- różnicuje rytm do marszu, poskoków i biegu i reaguje na jego zmiany
- wykonuje prace plastyczną zgodnie z instrukcją
12-16.10 TEMAT: Koszyk Pani Jesieni
- wyjaśnia znaczenie pojęcia pracowitość, plon
- dokonuje oceny postępowania na podstawie obserwowanej sytuacji
- wysłuchuje głoskę t w wyrazach
- czyta globalnie wyraz tata (5-latki)
- przelicza elementy zbioru i porównuje liczebność
- zna i stosuje pojęcia: mniej, więcej, tyle samo
- uczestniczy w zabawach ruchowych i tanecznych – wykonuje demonstrowane ćwiczenia i ruchy w tańcu
- klasyfikuje odpowiednio przedmioty
19-23.10 TEMAT: Skarby jesieni
- buduje poprawną logicznie i gramatycznie wypowiedź na temat tekstu literackiego
- zauważa i określa zmiany zachodzące w przyrodzie
- czyta globalnie wyraz:igła (5-latki)
- dokonuje analizy i syntezy sylabowej oraz głoskowej wyrazów
- zapoznaje się z obrazem graficznym cyfry 2 (5-latki)
- wycina i składa obrazek z części
- podejmuje próby wyjaśniania zaobserwowanych zmian w przyrodzie
26-30.10 TEMAT: Nasza mała ojczyzna
- zna nazwę własnej miejscowości
- wyjaśnia znaczenie wyrazu dom
- czyta globalnie wyraz dom (5-latki)
- śpiewa piosenkę
- przelicza elementy zbioru i porównuje liczebność
- reaguje na sygnały dźwiękowe i wzrokowe podczas zabaw przy piosence
- kreśli linie po śladzie, zgodnie z podanym kierunkiem
- odgaduje nazwy czynności ilustrowanych za pomocą ruchu
- wykonuje prace plastyczną zgodnie z instrukcją