Zamierzenia wychowawczo- dydaktyczne:
- W przedszkolu
Dziecko:
- Zwraca się do kolegów po imieniu
- Ustala i omawia reguły panujące w grupie oraz je akceptuje
- Dokonuje analizy i syntezy słuchowej wyrazów
- Buduje poprawną logicznie i gramatycznie wypowiedź na temat wysłuchanego tekstu literackiego
- Opowiada o swoich wakacjach
- Powtarza usłyszany rytm
- Śpiewa piosenkę ,, Planeta dzieci”
- Nasze przedszkole
Dziecko:
- Układa historyjkę obrazkową i opowiada jej treść
- Poznaje pracę architekta i urbanisty
- Wodzi palcem po wzorze i odtwarza go graficznie
- Różnicuje prawą i lewą stronę ciała
- Rysuje po śladzie
- Nazywa podstawowe figury geometryczne i wyszukuje wskazane kształty
- Jestem bezpieczny
Dziecko:
- Wyjaśnia znaczenie pojęcia bezpieczeństwo
- Tworzy rytmiczny układ
- Wyodrębnia głoskę o w nagłosie
- Czyta globalnie wyraz osa
- Zna zasady bezpiecznego zachowania się w różnych miejscach, dostrzega zagrożenia
- Ćwiczy spostrzegawczość wzrokową – odszukuje takie same ukryte przedmioty
- Idzie jesień… przez las, park
Dziecko:
- Korzysta z różnych materiałów do wykonania pracy plastycznej
- Swobodnie wypowiada się na temat usłyszanego tekstu
- Potrafi dobrać ubiór odpowiednio do pogody
- Rysuje po śladzie
- Potrafi wymienić charakterystyczne cechy parku
- Śpiewa piosenkę ,,Idzie jesień przez świat”
- Liczy do 6
- Pomocna dłoń
Dziecko:
- Kształtuje umiejętność przyjmowania asertywnej postawy wobec nieznajomych
- Właściwie reaguje na zmianę rytmu
- Czyta globalnie wyraz aparat
- Wyodrębnia głoskę a w wyrazach
- Odnajduje na sali i w innych pomieszczeniach przedszkola znaki oznaczające wyjścia ewakuacyjne
- Układa ciąg cyfr według wzorów
- Podaje numery alarmowe służb ratowniczych